Categories
אזרחות רומנית עורך דין

האם מסובך להוציא אזרחות רומנית?

 

רומניה היא מדינה אידילית עם אזורים היסטוריים מדהימים ותרבות תוססת. ככזה, אין זה מפתיע שאנשים רבים מעוניינים לקבל אזרחות רומנית.

ישנן שתי דרכים להפוך לאזרח רומני. או להגיש בקשה להתאזרחות ולקבל את הדרכון שלך באמצעות התאזרחות, או לרדת דרך בני משפחה שכבר מחזיקים באזרחות רומנית.

איך הופכים לאזרח רומני?

אזרחות רומנית היא מעמד המאפשר לך לחיות, לעבוד ולנסוע ברחבי מדינות חברות אחרות באיחוד האירופי ללא כל מגבלות. זה גם מעניק לך גישה לבנקים אירופיים, רכישות מקרקעין, שירותי חינוך וטיפול רפואי ברחבי האיחוד האירופי.

אזרחות ברומניה ניתן לרכוש בעיקר באמצעות לידה, אימוץ או התאזרחות (על פי בקשה). אזרחות יכולה גם להינתן לילדים שנולדו בתוך המדינה לשני אזרחים רומנים וילדים שנולדו מחוץ למדינה לפחות לאזרח רומני אחד שגר ברומניה לפחות חמש שנים.

אם איבדת אזרחות רומנית, יש תהליך המכונה "אזרחות ממוצא". זהו מסלול קל יותר לרכישת אזרחות מאשר שיטות מסורתיות ודורש הרבה פחות תיעוד.

השלב הראשוני בתהליך זה הוא לברר אם אבותיך היו אזרחים רומנים לפני הקומוניזם. אם כן, אתה יכול לתבוע את אזרחותם לפי סעיף 10 לחוקה הרומנית.

לאחר קבלת בקשת האזרחות שלך, הרשות הלאומית לאזרחות תפתח תיק במדינת מולדתך עם כל המסמכים הנדרשים. לחלופין, אם אתה גר במקום אחר באירופה, נציגויות דיפלומטיות ומשרדים קונסולריים של רומניה במדינות אלה יכולים לפתוח לך אחד.

האם רומניה מקשה על מבקשי אזרחות?

האם אתה שוקל להגיש בקשה לאזרחות רומנית וחושש שזה עלול להיות קשה מדי? ובכן, התהליך פשוט יותר ממה שרוב האנשים חושבים; אך עדיין נדרשת סבלנות ועבודה קשה מצידך.

ישנן מספר דרכים להפוך לאזרח רומני. אפשרות אחת היא התאזרחות, הדורשת שמונה שנות מגורים במדינה יחד עם הוכחת הכנסה וידע בשפה ובתרבות הרומנית.

דרך נוספת היא השקעה בכלכלת רומניה. אפשרות זו מושכת במיוחד עבור אלה המתכננים להישאר בארץ לתקופה ממושכת.

לחלופין, אתה עשוי להיות זכאי לאזרחות על ידי ירידה. זוהי אפשרות עדכנית יחסית המאפשרת לך לתבוע את האזרחות הרומנית של אבותיך בחזרה גם אם הייתה להם אותה בעבר אך איבדו אותה מסיבה כלשהי.

כשמדובר בחינוך לילדים שלך, יש לך מגוון של אפשרויות ציבוריות ופרטיות. למרבה הצער, מערכת בתי הספר הממומנת על ידי המדינה לעתים קרובות לא מספקת תוצאות באיכות גבוהה ובתי ספר כפריים רבים חסרים תשתית בסיסית. לכן, אלה עם ילדים בבית הספר היסודי או בחטיבת הביניים צריך לשקול מאוד הוראה פרטית.

האם אפשר להחזיק באזרחות כפולה ברומניה?

אם אתם מחפשים דרכון שני, רומניה היא אופציה מצוינת. ממוקם במזרח מרכז אירופה לאורך הים השחור, אומה ציורית זו היא חלק מהאיחוד האירופי ומתגאה באטרקציות טבעיות מדהימות.

אזרחי האיחוד האירופי נהנים מגישה ללא ויזה או בהגעה ל -153 מדינות, מה שהופך אותה לאחד הדרכונים המבוקשים בעולם. לאחרונה, המדינה חוותה הצלחה כלכלית כאשר תקנות ממשלתיות הוסרו עבור עסקים ומסים ירדו מ-30% ברוב זרמי ההכנסה האישיים ל-10%.

בעלי דרכונים רומנים נהנים מגישה בלעדית לכמה מהמוסדות הפיננסיים והאוניברסיטאות המובילים באירופה. יתר על כן, הם פטורים ממס הכנסה, בנייה, מתנה ומסים על נכסים.

רכישת אזרחות רומנית ממוצא היא תהליך פשוט יחסית, בתנאי שההורה או הסבא והסבתא שלך היו אזרח מקורי של רומניה. יתר על כן, החוק קובע כי גם צאצאים ביולוגיים וגם ילדים מאומצים או נכדים של אזרחים רומנים לשעבר יכולים להגיש בקשה לאזרחות על ידי צאצאים.

כמעט 1 מיליון אמריקאים ו-238 אלף קנדים טוענים למורשת הרומנית, מה שהופך אותה לאפשרות אפשרית לקבלת דרכון חלופי. אם אתה חושב על רודף אזרחות רומנית על ידי ירידה, ודא כי כל המסמכים הדרושים הוא בסדר.

לפרטים הקליקו https://barkan-law.com/